THL:0041 76 671 49 42

Breaking News

Γερμανία Διπλασιασμός επιβάρυνσης ρυπογόνων αυτοκινήτων


germania-diplasiasmos-epivarinsis-ripogonon-aftokinitwn
Η Γερμανία θα διπλασιάσει την πρόσθετη επιβάρυνση των ρυπογόνων αυτοκινήτων
Όλα τα αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης εκπέμπουν επικίνδυνους ρύπους. Στο στόχαστρο των επιστημόνων, των γιατρών και των κυβερνήσεων είναι κυρίως οι εκπομπές του CO2.
Στην Ευρώπη, τα επιβατικά αυτοκίνητα συνεισφέρουν κατά 12% στις εκπομπές CO2, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ε.Ε. των 25. Το αντίστοιχο μερίδιο των μεταφορών είναι 26%, των εργοστασίων 39%, της βιομηχανίας 16% και των νοικοκυριών 19%.
Οι εκπομπές από τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν μειωθεί πάνω από 13% την τελευταία δεκαετία. Η πλειονότητα των εκπομπών CO2 προέρχεται από τον γερασμένο στόλο αυτοκινήτων, την έλλειψη διαχείρισης της κυκλοφορίας και την αύξηση των αποστάσεων που διανύει ο μέσος οδηγός. Μεταξύ του 1995 και του 2003, οι οδηγοί στην Ε.Ε. των 25 αύξησαν ετησίως τις αποστάσεις που διανύουν κατά 16,4%. Επιπλέον, ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων αυξάνεται με πιο γρήγορο ρυθμό από την παραγωγή καινούριων αυτοκινήτων, αναφέρεται σε σχετική ερευνά του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Η Γερμανία σχεδιάζει να αυξήσει την επιβάρυνση στα καινούρια αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν από το 2021 για να προστατεύσει το περιβάλλον. Ειδικότερα, τα μεγάλα σε όγκο SUV, που καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα καυσίμου, επομένως εκπέμπουν μεγάλη ποσότητα CO2, θα επιβαρυνθούν με περισσότερους φόρους, σύμφωνα με σχέδιο νόμου, αναφέρει το Reuters.
Η νέα μελέτη καθορίζει ότι η προσαύξηση θα διπλασιαστεί για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άνω των 195 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
Οι αγοραστές μικρότερων αυτοκινήτων με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο δεν αντιμετωπίζουν πρόσθετη επιβάρυνση, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται πλήρως από οποιονδήποτε φόρο οχημάτων έως το τέλος του 2030, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που θα συζητηθεί τώρα εσωτερικά μεταξύ των υπουργείων.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε στις 19/6/2019, αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα. Οι ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ αυστηρότερων ορίων για τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα.
Τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά παράγουν περίπου το 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, συμβάλλοντας στην κλιματική αλλαγή. Ο κλάδος των μεταφορών είναι ο μοναδικός κλάδος όπου οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου παραμένουν υψηλότερες από τα επίπεδα του 1990.

Η θέσπιση αυστηρότερων προτύπων εκπομπών από αυτοκίνητα αναμένεται να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα με ορίζοντα το 2030 και στη μείωση του κόστους καυσίμων για τους καταναλωτές.
Το 2018, ο μέσος όρος εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων ανήλθε στα 118,5 γραμ.CO2/χλμ., σημειώνοντας σταθερή πτώση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία. Βάσει των ισχυόντων κανόνων, το μέσο καινούριο αυτοκίνητο δεν πρέπει να εκπέμπει πάνω από 95 γραμ./χλμ. έως το 2021.
Παρ΄ ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά, εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1,5% των νέων ταξινομήσεων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη μείωση των ορίων του 2021 για τις εκπομπές CO2 από νέα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά κατά 15% από το 2025 και κατά 30% από το 2030.
Το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο συμφώνησαν να τεθούν ακόμα υψηλότεροι στόχοι για τη μείωση των εκπομπών CO2 από νέα αυτοκίνητα κατά 37,5% και 31% αντιστοίχως έως το 2030. Οι νέοι κανόνες έλαβαν την έγκριση των ευρωβουλευτών κατά τη δεύτερη σύνοδο ολομέλειας του Μαρτίου, στις 27 Μαρτίου 2019. Στις 18 Απριλίου, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν επίσης την πρόταση μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 30% για τα νέα βαρέα οχήματα μέχρι το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.
Αν οι οδηγοί αλλάξουν λίγο τον τρόπο οδήγησης, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν σημαντικά.





Ακολουθείστε μας στο facebook