Breaking News

Μη Επανδρωμένα Φορτηγά για τους Ρώσους

 


Ο σχεδιαστής της KamAZ μίλησε για τη σημασία των μη επανδρωμένων φορτηγών

Μη επανδρωμένα φορτηγά KamAZ θα κινούνται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου M-11 Neva για 2,5 χρόνια για να συλλέγουν πληροφορίες για την ανάπτυξη ενός συστήματος αυτόνομης οδήγησης. Ο Sergey Nazarenko, επικεφαλής σχεδιαστής καινοτόμων οχημάτων της εταιρείας, μίλησε για αυτό σήμερα 14 Ιουνίου. Οχήματα αυτού του τύπου παρουσιάστηκαν στο Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης (SPIEF) νωρίτερα την ίδια ημέρα. Αναφέρθηκε ότι σύντομα αυτά τα φορτηγά drones θα φύγουν από την Αγία Πετρούπολη για τη Μόσχα και θα μεταφέρουν εμπορικά φορτία. Όπως είπε ο Nazarenko σε συνέντευξή του στον ανταποκριτή της Izvestia, Roman Ishmukhametov, η KamAZ έχει ετοιμάσει έξι μη επανδρωμένα φορτηγά συνολικά και όλα παρουσιάζονται στο SPIEF. Σύμφωνα με τον ίδιο, τέτοια φορτηγά θα κινούνται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου M-11 Neva για δυόμισι χρόνια για τη συλλογή πληροφοριών που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της πλήρως αυτόνομης οδήγησης στο μέλλον. Επιπλέον, το 2024 η KamAZ θα ετοιμάσει 12 ακόμη μη επανδρωμένα οχήματα.

Παράλληλα, ο επικεφαλής σχεδιαστής της εταιρείας τόνισε ότι τα μη επανδρωμένα φορτηγά είναι εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά θα εξακολουθούν να διαθέτουν αλγόριθμους και λογισμικό για τη βελτίωση της αυτονομίας τους.

«Το φορτηγό είναι εξοπλισμένο με το απαραίτητο σύστημα αισθητήρων διαφόρων τύπων, ραντάρ, βιντεοκάμερες, σόναρ, υπάρχει ένας υπολογιστής στο πιλοτήριο που επεξεργάζεται πληροφορίες από αισθητήρες, συστήματα πλοήγησης, συστήματα επικοινωνίας», εξήγησε ο Nazarenko.

Παράλληλα, πρόσθεσε ότι παρά την υπάρχουσα αυτονομία των μη επανδρωμένων οχημάτων KamAZ, οδηγοί θα είναι παρόντες στις καμπίνες μόνο κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Χάρη στους οδηγούς και στις παρατηρήσεις τους, θα πραγματοποιείται έλεγχος και ρύθμιση της κυκλοφορίας, εάν χρειαστεί.

Ο Ναζαρένκο ανέφερε πως στόχος της εταιρείας είναι σε δυόμισι χρόνια να μειώσει την ανθρώπινη επέμβαση στην οδήγηση βαρέων οχημάτων στο μηδέν και τα οχήματα να φτάσουν στο 4ο επίπεδο έως το 2026, δηλαδή εντελώς σε μη επανδρωμένη λειτουργία. Προβλέπεται ότι ολόκληρο το δοκιμαστικό ταξίδι θα διαρκέσει 9,5 ώρες.

Νωρίτερα, στα τέλη Μαΐου, αναφέρθηκε ότι τα μη επανδρωμένα φορτηγά είχαν ολοκληρώσει επιτυχώς αρκετούς μήνες δοκιμών . Χτες στις 13 Ιουνίου, ένα τρακτέρ της εταιρείας μη επανδρωμένο κι αυτό, έκανε το πρώτο πέρασμα κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου για 684 χιλιόμετρα χωρίς φορτίο. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, δύο δοκιμαστές ήταν παρόντες στο όχημα για να ελέγξουν την κίνηση.

Η ρωσική κυβέρνηση ενέκρινε το πρόγραμμα του πειραματικού νομικού καθεστώτος για τη λειτουργία μη επανδρωμένων οχημάτων τον Μάρτιο του 2022. Παράλληλα, σημειώθηκε ότι η εισαγωγή μη επανδρωμένων οχημάτων που χρησιμοποιούν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης εντάσσεται στο πρόγραμμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ρωσικής οικονομίας.

Πηγή: ISVESTIA - Ass.Press.

Σ.Σ. Ότι και να πούμε είναι λίγο. Αυτοί που μας έλεγαν σε Ελλάδα και Ευρώπη ότι η Ρωσία καταρρέει και πτωχεύει και..και...και...αποδείχθηκαν το λιγότερο ψεύτες. Όμως πίσω από αυτή την Ρωσική είδηση για τα μη επανδρωμένα φορτηγά μεταφορών, ίσως πρέπει να δούμε και κάτι άλλο. Γιατί οι Ρώσοι ανέπτυξαν τέτοια τεχνολογία μόνο για φορτηγά και βαρέα οχήματα? Γιατί δεν έχουν αναπτύξει παρόμοια τεχνολογία -ή δεν το λένε-για τα Ι.Χ.αυτοκίνητα? Μια πιθανή απάντηση θα ήταν ότι τα βαρέα οχήματα και φορτηγά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και είναι πολύ πιο απαραίτητα στις πολεμικές επιχειρήσεις και στρατιωτικές συγκρούσεις. Επίσης οι κινητήρες των φορτηγών δεν απέχουν και πολύ από τους κινητήρες αρμάτων μάχης. Άρα πιθανό είναι να έχουν και τέτοια τεχνολογία για τηλεκατευθυνόμενα βαρέα στρατιωτικά οχήματα και χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη-όπως και στα φορτηγά τους- άρματα μάχης, αυτοκινούμενα πυροβόλα κ.ο.κ. Δεν θα ήταν απαραίτητα κακό αυτό, αν δεν είχαν εισβάλλει στην Ουκρανία και δεν είχαν κάνει άνω κάτω την Ευρώπη και όλο τον κόσμο τα τελευταία 3 χρόνια. Το πρόβλημα είναι ότι δεν δείχνει τίποτα στον ορίζοντα, ότι η Ρωσία θα κάνει πίσω και όταν διαβάζουμε τέτοιες ειδήσεις νομίζω καταλαβαίνουμε ότι η Ρωσία ούτε παραπαίει, ούτε πεινάει, παρά ασχολείται με την έρευνα προσπαθώντας όχι να ακολουθήσει τις τεχνολογικές εξελίξεις αλλά ίσως και να τις οδηγεί. (βλέπε Συμφωνίες με Κινέζους) Τα υπόλοιπα μπορούν να αφεθούν στην Λογική των Ευρωπαίων κι όχι στο συναίσθημα....Εμείς εσείς ο απλός λαός στις χώρες της Ε.Ε. ας ετοιμάζεται να σφίξει κι άλλο τη ζώνη στο παντελόνι γιατί ο Ουκρανός κύριος Ζελένσκι χρειάζεται όλα αυτά που θα αρχίσουν να μας λείπουν μέσω της ακρίβειας, των χρεών, και των άλλων υποχρεώσεων που ήδη αναλάβαμε για την Δημοκρατική Ουκρανία.

Κώστας Κανάκας


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Πολιτικό Κόμμα Νίκη η Όλη Αλήθεια?

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Γερμανία η Πρώτη Αγωγή κατά εταιρείας Εμβολίων